Our AnniVerSary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 9 January 2013

BingGung....big bang

kurus sgt ke anak Ummi?sampai semua nak paksa2 suh guna susu formula?mgkin diorang tak paham..sebagai ibu..aku mesti mempertahankan diri dan anak..ikutkan  hati ni  malas sgt nak bgn tgh2 malam..atau pagi2 buta untuk pam susu..tp takde sapa faham...pengorbanan seorang ibu...ummi snggup wat apa saja untuk Ammar Firas dan nekad sgt2  nk bg susu badan ummi sahaja..sbb kekangan masa , aku paksa diri untuk makn kadg sampai nak muntah sbb nak hasilkan susu yang bnyak untuk anak...keje jauh..ulang alik..keta manual lengguh sey...penat ngan jem lagi jalan...so tired but i must be strong...hahaaa..kuat la sgt...ngan study entah ke mana...aku tawakal tanpa berusaha untuk study hhahahaa..nt menangis la tgk result..time study insyaallah time kursus intensif kat USM je....time tu must pulun sungguh2...
sebenarnya....akibat kekangan masa..aku penat sgt2...tp best sbb dapt duk sama2 ngan en suami n baby...ngan ayah, mak mertua n adik...aku sgt bersyukur..so tak jadi masalah untuk p keje kat kangar..tp org lain tak paham...terpaksa ambik masa time keje untuk pam susu for my baby...hanya SUSU IBU patut diberi  kepada baby...MGKIN diorang anggap apa yg diorang pertahankan tu betul..baby makin aktif , lapar.so susu tak cukup..ne tambah susu formula..hancur luluh ati ni.segala usaha mgkin tidak dihargai..sebb kesiankan anak aku pon dah blurr..mana nak pikir keje kat ofis berlambak...study for last year ni...nak pam susu...kdg2 org sekeliling yg membuatkan kita jadi stress..tp bila aku happy hasil susu memg bnyak.......insyaallah ganjaran pahala dari Allah yg aku dambakan bukan penghargaan dari manusia-manusia itu...alhamdulilah anak dijaga dengan baik sekali..thanks saya amat hargai...cuma aku bukan jenis yg terus dengar apa kata mereka-mereka itu..aku ingat, simpan dalam ati...aku rasa nak usaha lagi kuat nak gigih nak berikan baby susu ibu semata-mata..tolong jgn paksa......tiba masa memg nak bagi makan puree buah n bubur nasi..........yg penting baby sihat......

POLISI PENYUSUAN SUSU IBU MALAYSIA
Bayi dari lahir sehingga 6 bulan

Harus diberi susu ibu sahaja
Tidak perlu air atau susu tambahan
Tidak perlu makanan pelengkap
dari blogger Fatin liyana...mmg i sokong 100%...............
pengetahuan dan ilmu itu amat penting bagi seorang ibu...walau seluruh dunia menentang aku..aku tetap kuat untuk memberikan susu ibu yg terbaik untuk my son..........susu formula pon berkhasiat..sbb saya masih bnyak susu cukup untuk anak saya.........dan aku mengalah bkn bererti aku kalah.........untuk memberi susu formula kepada my son sbb aku keje balik lambat..sbb aku dah rushing balik...pandu selaju mgkin...bayangkan je la VIVa..mana pikap sgt...hahahaha..aku bersyukur...........semoga anak ummi membesar dengan sihat, bijak dan menjadi anak yang soleh...AMin ya Robbalalamin.............


p/s..anak amanah Allah...UMmi janji jaga Ammar Firas elok2...

No comments:

Post a Comment

FoLLoW me