Our AnniVerSary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 27 October 2011

kehilangan...

assalamualaikum...morning u oolss...br smpai opis...semalam en suami dtg...gumbiranya rasa hehehhee...nak dijadikan cerita...en suami sampai dekat hentian kajang pukul 5.45 ptg...lambat sket sebb ujan lebat sgt2...naik bas KMK coach...tak penah dengar pon...sepatutnya sampai kol 4 ptg..sebb naik bas dari umah kol 9.45 pagi...kira lewat sgt la kan...kitorang dah janji nak makan sama2...jadi kene kosong kan perut....huhuhuhuh...kunun kunun....
    setelah lama menanti akhirnya en suami sampai...setelah aku siapkan semua..g ambik kunci kat umah BPH....sain apa yg patut....check umah...kemas semua sekali...angkat beg sorang2...penat taw...alhamdulilah semua selesai...bergegas g ambik en suami kat hentian kajang...nak aku sampai dulu dr die...betapa excitednye rasa....tetibe ujan turun dengan selebat lebatnya...dah naik viva forever...maklumla....seriau rasa...kene bwk slow2 la...takut jugak kan...apa2 pun mgucap siap2 ....mana tahu kan.........alhamdulilah sampai dah kat kajang ujan pun dah sereyat...(dah renyai2 nak berhenti ujan)....mata melilau cari bas KMK Coach...zupp nampak warna oren terang...hehehehe...aku berhenti terus tepi tu...coll nak suh en suami masuk keta...tp die mcm lain je...dok berborak ngan driver bas n ada sorang makcik tu....aku terus turun dari keta g lari kat en suami..."Jom abg"kata aku..."jap syg, beg abg hilang ni tak de kat tempat letak beg"kata en suami....haaaaaa melopong mulut aku....perasaan time tu memg sgt2 terkejut...Ya Allah adakah ini dugaan untuk kami berdua.......memg aku risau sgt2..en suami lagi r terkedu...die kata sepanjang naik bas tak penah pun jadi mcm ni....tp dah tu ketentuannya...Aku nasihat la En suami.."sabar la abg..dah tak ade rezeki...mgkin nak dapat bende besar lagi kot....ayat nak sedapkan ati..."redha je la"kata aku....ada makcik yg td siap nak tlg tengokkan kat bomoh lagi...aku senyum je...tak payah la kan...takkan org tersilap ambik beg, ni mesti kene curi.....cnfirmnye....macm2 ada  dalam beg...pakaian semua la...yg paling penting buku bank ngan buku asb...kebetulan en suami terlupa nak simpan kat umah buku tu...cnfirm die tak nak bgtaw mak die sbb nti bertambah risau...yg paling penting coll kakak kesyangan die...last2 aku ajak en suami g wat report kat balai polis...dalam perjalanan nak g balai en suami coll semua kaunter bgtaw no tepon kot kot ade org dtg nak pulang beg..ada ke??entahla dah usaha kan, akhirnya....kitorang sampai kat balai polis kajang..wat report...tp lambat la cik polis ni nak karang ayat die...huhuhuh berkurun menunggu..ayat bpe patah je...ishhh aku ne sabar....pastu suh g atar report kat bilik siasatan lak..berlari2 la kitorang g atar borang tu..dalam ujan lebat...bertambah la sedih...dugaan nyaaaaa....last cik polis suh tunggu nti ne jumpa pegawai penyiasat coz ni kategori jenayah...kes curi...aku tlong bg kat cik polis...tp memg lambat la...pastu die suh kitorang g lari pulak kat balai sebelah sana untuk byr copy report...geramnya bnyak main la diorang ni, apasal la tak bgtaw awal222 kan senang..dah ujan...lari sana sini...mcm ape lagi...nak tulis resit pun terkial2...sabar sgt2 ni....ngan perut berkeroncong....tuhan je tahu perasaan aku time tu...en suami lagi r sedih...t shirt time tunang pun ilang...tu yg sedih sgt...takpe la tak ade  rezekikan.........tima je la mcmana pun...pas settle semua br kitorang g makan...n terus balik umah.........dalam ati berdoa semoga beg yg ilang tu dapat balik.........tak tahu kat mana.........
beg ala2 macm ni la jenama yg sama...

2 comments:

FoLLoW me