Our AnniVerSary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 4 April 2012

Tiada ke secebis kesedaran Sivik @ Etika?

td pagi2 pas doa pagi kat ofis br rasa nak breakfast..dah minum susu anmum pon...nak dijadikan kisah la...berselera sgt makan bihun goreng bwak bekal...roomate yg masak ...alhamdulilah la rezeki..makn la sebb sdap kan bihun die wat...tetibe bunyi sroooooooooottttttt (gaya org tgh seh hinggus)...amat kuat memecah gegendang telinga aku...terkejut...terkesima...terus tutup bekas makanan td...ilang selera...aku rasa loya nak muntah..........
kecewa gak la.dah baby tendang2 lapar nak makan..sian baby....nt tghari lau ada selera br nak makan...kerana ketiadaan kesifatan kesivikan die menjadi begitu...aku tak sampai ati nak bgataw...tp dalam ati menjerit cakap....."tolong pergi tandas....saya nak makan............."susah ke nak menghormati org yg sedang makan.?
kan kita ada etika dan adab sopan?kitakan org timur, org ISlam.............aku tak suka keadaan ni.......dah lama sabar...tp setiap bende berpada2 la....tak suka nak marah org..tak suka bila berlaku keadaan ni...tp yg aku tahu malu tu separuh dari iman...........kebersihan pon separuh dari iman...kdg kita anggap remeh..tp bila kaji ayat ni amat mendalam maksudnya..........cuma sesetengah mentaliti yg kurang berfikir menganggap ringan bende ni....jaga solat kita, jaga adab kita, jaga segalanya.........hubungan dengan Allah, manusia dan alam..........tgk dah melalut....dah tak tahu nak wat mcm ne tegur...sama2 kawan lak tu.........dah biar lama2 makin menjadi2..........sampai tak lalu nak makan..............aku pening laaaaaaaaa

No comments:

Post a Comment

FoLLoW me