Our AnniVerSary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday 4 April 2012

harga cekik darahhhh

cafe sekrg ni macam dah melampau lak...ada la kat satu tempat tu..harga cekik darah...lau makanan yg kita beli sedap alhamdulilah..kdg2 masak mcm tu je...janji leh jual...entah la...tak puas ati tol la.......memg lagi puas ati lagi r masak bwak bekal..
kdg2 harga tak masuk akal lagsung..nak untung pon biar berpada dan plg penting berkat...berkat dalam sesuatu perniagaan bila org yg beli ngan kita tu redha ....
nak cepat kaya sgt pon biar la berpada...semua nak kaya..tp org yg palg mulia di sisi ALLAH adalah org miskin..bukan menggalakkan jadi org miskin...tp doa org miskin insyaallah dimakbulkan ALLAH.....cuma semua manusia kena berusaha untuk berubah..segala nya rezeki dah ditentukan ALLAH...kena percaya semua tu...QAda dan Qadar....kan ada dalam rukun iman.....ala mesti korang semua lagi arif kan...faham2 la....
cuma nak menggambarkan ketidakpuasan akibat kerakusan penjual meletak harga makanan dengan sesuka ati...kat pasar tani lagi r...dah ari jumaat lepas aku ngan DE QASEH beli nasi kerabu berlaukkan ikan, solok ngan telur masin ...tau harga die bpe??amat2 terkejut time nak byar...rm16 untuk 2 bungkus.its mean one nasi kerabu for rm 8 ...so ?it is fair?bg aku tak berbaloi langsung...dah makanan tak pe la.pasni memg tak beli dah ...aku cepat serik..............
dah mahal2 memg aku tak beli dah la....kalau beli nasi kerabu kat gerai lain dapat la dalam rm4.50 or rm5 untuk lauk yg aku ambik tu....memg first n last la beli makanan kat gerai tu....lain la dok kg aku harga makanan memg berbaloi2..........ijau kuning tanah airku....kedah darul aman.............love ue...........
kesimpulannya..tepuk dada tnya selera...cari makan kat lain la kan...lagi puas ati...mgkin sesetengah org tak kisah tp aku amat kisah........

No comments:

Post a Comment

FoLLoW me