Our AnniVerSary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday 14 February 2012

Kedah to Putrajaya

semalam gerak dari rumah dalam kol 3...konon2 plan nak gerak dari rumah kol 2 pas zohor..last2 jadi jugak kisah lambat gerak ni..nak balik putrajaya ditemani oleh adik bongsu ku..sebab en suami tak dapat nak atar coz tak dpt cuti..dah tukar pengetua pempuan so fussy la sket kan nak apply cuti..biasala...
so pagi sebelum balik dari umah mertua...dah siap kemas2 umah kat sana...breakfast...aku pon balik la ngan en suami...atar kat umah aku lak...kene gilir2 la dah kawen ni...tolak ansur menjamin bahagia hahahaha...tak salah pon kan..so dah sampai umah ...terus g basuh baju...kemas brg...dah en suami lak nak g ngajar so kene masak la awal ...dekat 11.30 br kalut nak masak...masak je la asal leh makan...en suami tak kisah...huhuhuu..bertuah la sy...makn je....cuma makanan yg ada santan memg die tak suka..so wat je apa yg die suka...tepat kol 12...dah siap semua...makan sama2 satu family...
pas makan en suami nak kene gerak dah g skolah...sedih la dah nt tak tahu bila lagi leh jupa...rindu nya...sebak sgt...takpe la dah balik putrajya lagipon cuti pon dah lama coz ada exam kat USM..masa terhad sgt..takpe la nt cuti sekolah insyaallah en suami dtg jupa kat sini.
so nak cite pasal perjalanan balik lak...otw tu memg ujan lebat sgt tp kat kedah memg musim panas...tp time balik jalan licin...kemalangan je ..doa sgt bagi selamat semua.........gerak kol 3 agak2 sampai malam la pastu adik nak rushing lak terus balik kedah..naik bas kat putrajya sentral...memg sgt2 laju la die bawak...pegang perut je aku..arap selamat...heheheh
ngam2 sampai kol 10.06 minit...bas tepat kol 10..g tnya tiket plusliner...bas br je lepas...so aku suh die cepat2 g kaunter AB express...alhamdulilah rezeki die ada bas kol 10.45 malam....lega...pastu die terus g umah aku angkat beg aku yg bnyak penuh ngan buku n baju2, beg laptop lagi...berat aku memg tak mampu dah nak angkat...semua settle trus g buh minyak keta untuk aku..aku atar adik balik...pastu aku pon balik umah n cari la parking lak...melilau2 cari...rezeki aku ada...alhamdulilah semua selamat................

No comments:

Post a Comment

FoLLoW me